論文 - 岳野 公人

分割表示  42 件中 1 - 20 件目   /   全件表示 >>
  1. Curriculum Development and Practice of Application Creation Incorporating AI Functions; Learning During After-School Hours,IFIP Advances in Information and Communication Technology book series (IFIPAICT,volume 685),2023年10月,Kimihito Takeno, Keiji Yoko & Hirotaka Mori

    研究論文(学術雑誌),共著

    担当区分:筆頭著者  

  2. The Actual State of Creative Attitudes in Engineering Learning through Text Mining Analysis,TENZ-Technology Education New Zealand 2019 Conference,2023年10月,Kimihito Takeno, Koji Hattori

    研究論文(国際会議プロシーディングス),共著

    担当区分:筆頭著者  

  3. Educational Effects and Changes in Children’s Appreciation of Nature through Community-based Education: A Case Study of Satoumi Learning in Japan,American Journal of Educational Research,2022年,1. Kyoko MATSUMOTO, Kimihito TAKENO, Tomoya KISHIOKA, Makoto URATA, Michio MATSUBARA, Takahiro KATO, Nobuo SUZUKI, Kazuichi HAYAKAWA

    DOI:10.12691/education-7-3-9,研究論文(学術雑誌),共著

  4. 電気回路の設計製作を活用したSTEM教育カリキュラムの開発,滋賀大学教育実践研究論集,2021年03月,服部浩司,岳野公人

    研究論文(大学,研究機関等紀要),共著

  5. 中学校技術科における海洋教育カリキュラムの開発と評価,日本産業技術教育学会誌,61巻 2号 (頁 115 ~ 123) ,2019年06月,服部浩二,岳野公人

    研究論文(学術雑誌),共著

  6. Think-Pair-Share Strategy Enhances the Understanding of High School Students in Physics: The Case of Japanese Stem Educators, American Journal of Educational Research,2019年03月,1. Takekuni Yamaoka, Shinichi Okino, Kimihito Takeno, Tomokazu Yamamoto and Shinji Matsumot

    研究論文(学術雑誌),共著

  7. 地域の海岸を利用した海洋教育に関するカリキュラム開発,技術教育の研究,2018年07月,守田弘道,岳野公人,湯地敏史,上野耕史

    研究論文(学術雑誌),共著

  8. 小学校情報教育におけるプログラミング言語,滋賀大学教育学部附属実践センター紀要,26巻 (頁 31 ~ 36) ,2018年03月,右田正夫,岳野公人

    研究論文(学術雑誌),共著

  9. 初等教育におけるタブレットを活用したプログラミング学習の提案,教育情報研究,33巻 (頁 41 ~ 48) ,2017年08月,山本利一,鈴木航平,岳野公人,鹿野利春

    研究論文(学術雑誌),共著

  10. 理工系研究者の考えるSTEM教育に関する科学的思考の分析,技術教育の研究,22巻 (頁 1 ~ 8) ,2017年07月,服部浩二,岳野公人,山岡武邦

    研究論文(学術雑誌),共著

  11. 地域に根ざした学校教育活動が子どもの定住志向に与える影響に関する研究−石川県能登町における海洋教育の事例から−,環境教育,27巻 1号 (頁 16 ~ 22) ,2017年07月,松本京子,岳野公人,浦田慎,松本道男,加藤隆弘,鈴木信雄,早川和一

    研究論文(学術雑誌),研究の企画,共著

  12. 海洋環境保全意識に関する技術科における塩づくり授業実践,環境教育,27巻 1号 (頁 40 ~ 44) ,2017年07月,服部浩司,岳野公人,湯地敏史

    研究論文(学術雑誌),共著

  13. 高等学校理科授業における放射線教育プログラムの実践−課外活動の研究成果を活用した授業デザインの提案−,エネルギ環境教育研究,11巻 2号 (頁 47 ~ 54) ,2017年07月,山岡武邦,岳野公人,高橋信幸,松本伸示

    研究論文(学術雑誌),共著

  14. 敦賀市中池見で使用された踏車の複製と揚水作業の実際,技術史教育学会,118巻 1号 (頁 44 ~ 49) ,2017年03月,奥野信一,山口大輔,岳野公人

    研究論文(学術雑誌),研究の企画,共著

  15. Examination of STEM Education Program Using a Growth Test on Komatsuna,American Journal of Educational Research,5巻 3号 (頁 256 ~ 261) ,2017年03月,Yusuke Takada, Kimihito Takeno, Takekuni Yamaoka

    研究論文(学術雑誌),共著

  16. Developing and Evaluating Elementary-Level Teaching Materials “Magnetic Top”,American Journal of Educational Research,5巻 2号 (頁 189 ~ 195) ,2017年03月,Takekuni Yamaoka, Kimihito Takeno, Shinichi Okino, Shinji Matsumoto

    研究論文(学術雑誌),共著

  17. Evaluation of Marine Education’s Effect in Elementary and Junior High Schools—Analysis of the Value Consciousness Using Text Mining,American Journal of Educational Research,5巻 1号 (頁 76 ~ 81) ,2017年02月,Kyoko Matsumoto, Kimihito Takeno, Makoto Urata, Michio Matsubara, Takahiro Kato, Nobuo Suzuki, and Kazuichi Hayakawa

    研究論文(学術雑誌),共著

  18. 「K-12 科学教育のためのフレームワーク」に基づいた 結晶構造モデルに関する実践授業,電気学会論文誌 A(基礎・材料・共通部門誌),36巻 10号 (頁 641 ~ 648) ,2016年09月,白濱弘幸,細田宏樹,岳野公人,山岡武邦

    研究論文(学術雑誌),共著

  19. Development and Evaluation of Teaching Materials to Promote Intellectual Curiosity that Leads to the Understanding of Nature for Elementary School Students,International Conference on Science, Technology & Education (Technology, Hand-making, Engineering Education, Energy & Environment) 2016(ICSTE 2019) (頁 7 ~ 10) ,2016年09月,Takekuni TAMAOKA, Hiroyuki SHIRAHAMA, Kimihito TAKENO, Shinji MATSUMOTO

    研究論文(国際会議プロシーディングス),共著

  20. Examination of STEM Educational Program Using a Growth of Komatsuna,International Conference on Science, Technology & Education (Technology, Hand-making, Engineering Education, Energy & Environment) 2016(ICSTE 2018) (頁 15 ~ 18) ,2016年09月,Yusuke TAKADA, Kimihito TKENO, Hiroyuki SHIRAHAMA, Youichi SHIMIZU, Takekuni YAMAOKA

    研究論文(国際会議プロシーディングス),共著

このページの先頭へ▲