基本情報

写真a

John Edward Syquia

John Edward Syquia


職名

准教授

学系

教育学系

研究キーワード 【 表示 / 非表示

  • 外国語教育

  • 第二言語習得、スピーキング能力、相互行為能力、語用論

出身大学 【 表示 / 非表示

  • テンプル大学院  教育学研究科  教育学応用言語博士課程

    大学,2025年08月,卒業,

  • カリフォルニア大学サンタバーバラ校  外国語学部  英語

    大学,2003年03月,卒業,

出身大学院 【 表示 / 非表示

  • テンプル大学  言語教育研究科  教育学応用言語博士課程

    博士課程,2025年08月,修了,

  • テンプル大学  言語教育研究科  教育学応用言語学修士課程

    修士課程,2015年08月,修了,

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 博士(教育),教育,テンプル大学,論文,2025年08月

  • 修士(教育),教育,テンプル大学,課程,2015年08月

  • 学士(英語),英語,カリフォルニア大学サンタバーバラ校,課程,2003年03月

学内職歴 【 表示 / 非表示

  • 滋賀大学 教育学部 学校教育教員養成課程 英語専攻,准教授,2025年04月 ~ 継続中

  • 滋賀大学 教育学部 学校教育教員養成課程 英語専攻,講師,2024年04月 ~ 2025年03月

所属学協会 【 表示 / 非表示

  • 全国語学教育学会(JALT),2016年11月 ~ 継続中,

研究分野 【 表示 / 非表示

  • 人文・社会 / 外国語教育

  • 人文・社会 / 言語学

取得資格 【 表示 / 非表示

  • Teaching English as a Foreign Language (TEFL)

 

論文 【 表示 / 非表示

  • Assessing interactional competence through group discussion: A mixed methods validation,Research Methods in Applied Linguistics,2024年12月,John Syquia, Paul Leeming

    ,共著

  • Teaching second language learners how to make invitations and refusals using preference organization,Linguistics International Journal,2021年12月,John Syquia, Dennis Harmon II, Michael Giordano

    ,共著

  • Lying and deception,Back to basics: Filling the gaps in pragmatics teaching materials,2016年12月,John Syquia

    ,単著

  • Assessing interactional competence through group discussion: A mixed methods validation,Research Methods in Applied Linguistics,3巻 3号 (頁 100144) ,2024年12月,John Syquia, Paul Leeming

    DOI:10.1016/j.rmal.2024.100144,研究論文(学術雑誌),単著

  • A qualitative analysis of a Japanese university pragmatics curriculum,言語教育研究センター研究年報 ,2024年03月,John Syquia

    ,単著

全件表示 >>

講演・口頭発表等 【 表示 / 非表示

  • Annual Research Forum,,2024年01月,2024年01月21日,Designing and revising a university pragmatics course,

  • KOTESOL 2022,,2022年04月 ~ 2022年05月,2022年04月30日,Development of a new rubric for assessing interactional competence in group discussions,

  • JALT 2021,,2021年11月,2021年11月13日,Formulaic language in English for academic purposes textbooks,

  • The 16th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching,,2020年02月,2020年02月22日,A study into maximizing the most practical settings of an L2 classroom,

  • The 16th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching,,2020年02月,2020年02月22日,Shall we go to the movies? No, thank you: Teaching learners how to make invitations and refusals,

全件表示 >>

 

担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示

  • コンポジションII,学部教養科目,2025年10月 ~ 2026年01月

  • 外国語コミュニケーションII,学部教養科目,2025年10月 ~ 2026年01月

  • オーラルイングリッシュII,学部教養科目,2025年10月 ~ 2026年01月

  • オーラルイングリッシュIII,学部教養科目,2025年10月 ~ 2026年01月

  • 外国語コミュニケーションI,学部教養科目,2025年04月 ~ 2025年07月

全件表示 >>