論文 - 加納 圭
-
Design and Development of an Inclusive Online STEM Course for Families,Research in Integrated STEM Education,2巻 3号 (頁 183 ~ 205) ,2024年12月,Kei Kano, Hajime Azai, Kimi Hagihara, Manaka Ishikawa, Yuri Nagayasu, Miyu Nishida, Rina Tanaka, Yuzuna Tsushi, Hirofumi Yamada
DOI:10.1163/27726673-bja00026,研究論文(学術雑誌),単著
-
Balancing Human Teachers and AI in Education: A Discussion Paper from Ethical, Legal and Social Perspectives,OECD Discussion Paper,2024年10月,Takayuki Goto, Goro Horiguchi, Nobutsugu Kanzaki, Atsuo Kishimoto, Hitoshi Sato, Satoshi Takahashi, Kaito Wakabayashi, Eri Mizumachi, Takayuki Shiose, Kei Kano
,単著
-
(報告) 高校物理選択における教師の無意識ジェンダーバイアスの探索的研究,科学技術コミュニケーション(JJSC)35号 (頁 1 ~ 12) ,2024年10月,南崎梓, 一方井祐子, 加納圭, 井上敦, マッカイユアン, 横山広美
DOI:10.14943/111788,,単著
-
Can affirmative action overcome STEM gender inequality in Japan? Expectations and concerns,Asia Pacific Business Review (頁 1 ~ 17) ,2024年03月,Hiromi M. Yokoyama, Yuko Ikkatai, Euan McKay, Atsushi Inoue, Azusa Minamizaki, Kei Kano
DOI:10.1080/13602381.2024.2320547,研究論文(学術雑誌),単著
-
科学技術に関する国民意識調査 -人間関係等のウェルビーイングへの影響-,NISTEP Discussion Paper,227巻 (頁 1 ~ 122) ,2024年02月,細坪 護挙, 加納 圭, 渡邊 英一郎
,単著
-
なぜ理工系に女性が少ないのか,工学教育,72巻 1号 (頁 1_8 ~ 1_9) ,2024年01月,横山 広美, 一方井 祐子, 井上 敦, 南崎 梓, 加納 圭, マッカイ ユアン
DOI:10.4307/jsee.72.1_8,研究論文(学術雑誌),単著
-
Achievement goal impacts students’ preferences for “Personalized Problems” in computer-adaptive tests.,Japanese Psychological Reserach,2023年11月,Goto, T, Kano, K, Shiose, T
,単著
-
初等・中等教育における学びの個別最適化に向けたEdTech利用の社会受容-倫理的・法的・社会的課題(ELSI)の視点に基づく調査,人間環境学研究,21巻 1号 (頁 3 ~ 13) ,2023年08月,後藤崇志, 加納圭
DOI:10.4189/shes.21.3,研究論文(学術雑誌),単著
-
科学技術に関する国民意識調査 -科学技術とウェルビーイングとの関係-,NISTEP DISCUSSION PAPER,224巻 (頁 1 ~ 196) ,2023年08月,細坪護挙, 加納圭, 渡邊英一郎
,単著
-
Students’ acceptance on computer-adaptive testing for achievement assessment in Japanese elementary and secondary school,Frontiers in Education,8巻 ,2023年07月,Takayuki Goto, Kei Kano, Takayuki Shiose
DOI:10.3389/feduc.2023.1107341,研究論文(学術雑誌),単著
-
理科離れ再考−ダイバーシティ、エクイティ、インクルージョンの視点から−,現代思想,1巻 51-4号 (頁 108 ~ 116) ,2023年04月,加納圭
,単著
-
学習データ利活用EdTech(エドテック)のELSI論点,日本科学教育学会年会論文集,46巻 (頁 127 ~ 128) ,2022年09月,加納 圭, 神崎 宣次, 岸本 充生, 後藤 崇志, 佐藤 仁, 塩瀬 隆之, 高橋 哲, 藤村 祐子, 堀口 悟郎, 水町 衣里, 村上 正行
DOI:10.14935/jssep.46.0_127,研究論文(研究会,シンポジウム資料等),単著