論文 - 加納 圭

分割表示  12 件中 1 - 12 件目  /  全件表示 >>
  1. Design and Development of an Inclusive Online STEM Course for Families,Research in Integrated STEM Education,2巻 3号 (頁 183 ~ 205) ,2024年12月,Kei Kano, Hajime Azai, Kimi Hagihara, Manaka Ishikawa, Yuri Nagayasu, Miyu Nishida, Rina Tanaka, Yuzuna Tsushi, Hirofumi Yamada

    DOI:10.1163/27726673-bja00026,研究論文(学術雑誌),単著

  2. Balancing Human Teachers and AI in Education: A Discussion Paper from Ethical, Legal and Social Perspectives,OECD Discussion Paper,2024年10月,Takayuki Goto, Goro Horiguchi, Nobutsugu Kanzaki, Atsuo Kishimoto, Hitoshi Sato, Satoshi Takahashi, Kaito Wakabayashi, Eri Mizumachi, Takayuki Shiose, Kei Kano

    ,単著

  3. (報告) 高校物理選択における教師の無意識ジェンダーバイアスの探索的研究,科学技術コミュニケーション(JJSC)35号 (頁 1 ~ 12) ,2024年10月,南崎梓, 一方井祐子, 加納圭, 井上敦, マッカイユアン, 横山広美

    DOI:10.14943/111788,,単著

  4. Can affirmative action overcome STEM gender inequality in Japan? Expectations and concerns,Asia Pacific Business Review (頁 1 ~ 17) ,2024年03月,Hiromi M. Yokoyama, Yuko Ikkatai, Euan McKay, Atsushi Inoue, Azusa Minamizaki, Kei Kano

    DOI:10.1080/13602381.2024.2320547,研究論文(学術雑誌),単著

  5. 科学技術に関する国民意識調査 -人間関係等のウェルビーイングへの影響-,NISTEP Discussion Paper,227巻 (頁 1 ~ 122) ,2024年02月,細坪 護挙, 加納 圭, 渡邊 英一郎

    ,単著

  6. なぜ理工系に女性が少ないのか,工学教育,72巻 1号 (頁 1_8 ~ 1_9) ,2024年01月,横山 広美, 一方井 祐子, 井上 敦, 南崎 梓, 加納 圭, マッカイ ユアン

    DOI:10.4307/jsee.72.1_8,研究論文(学術雑誌),単著

  7. Achievement goal impacts students’ preferences for “Personalized Problems” in computer-adaptive tests.,Japanese Psychological Reserach,2023年11月,Goto, T, Kano, K, Shiose, T

    ,単著

  8. 初等・中等教育における学びの個別最適化に向けたEdTech利用の社会受容-倫理的・法的・社会的課題(ELSI)の視点に基づく調査,人間環境学研究,21巻 1号 (頁 3 ~ 13) ,2023年08月,後藤崇志, 加納圭

    DOI:10.4189/shes.21.3,研究論文(学術雑誌),単著

  9. 科学技術に関する国民意識調査 -科学技術とウェルビーイングとの関係-,NISTEP DISCUSSION PAPER,224巻 (頁 1 ~ 196) ,2023年08月,細坪護挙, 加納圭, 渡邊英一郎

    ,単著

  10. Students’ acceptance on computer-adaptive testing for achievement assessment in Japanese elementary and secondary school,Frontiers in Education,8巻 ,2023年07月,Takayuki Goto, Kei Kano, Takayuki Shiose

    DOI:10.3389/feduc.2023.1107341,研究論文(学術雑誌),単著

  11. 理科離れ再考−ダイバーシティ、エクイティ、インクルージョンの視点から−,現代思想,1巻 51-4号 (頁 108 ~ 116) ,2023年04月,加納圭

    ,単著

  12. 学習データ利活用EdTech(エドテック)のELSI論点,日本科学教育学会年会論文集,46巻 (頁 127 ~ 128) ,2022年09月,加納 圭, 神崎 宣次, 岸本 充生, 後藤 崇志, 佐藤 仁, 塩瀬 隆之, 高橋 哲, 藤村 祐子, 堀口 悟郎, 水町 衣里, 村上 正行

    DOI:10.14935/jssep.46.0_127,研究論文(研究会,シンポジウム資料等),単著

このページの先頭へ▲